Aquesta família, inclosa en el sector servei, té un marcat caràcter transectorial que abasta les activitats i empreses relacionades amb la distribució comercial, en el seu sentit més ampli: comerç (al detall i a l'engròs), activitats auxiliars de transport, emmagatzematge i operadors logístics, així com serveis a empreses en l'àmbit del màrqueting, la investigació de mercats i la publicitat.Una altra tendència detectada és la creixent importància dels processos d'externalització de serveis a les empreses. Això ha provocat un increment de la demanda d'activitats relacionades amb la logística i el màrqueting.
Dins de la família professional de Comerç i Màrqueting es diferencien dues grans àrees professionals:
-
Comercialització : activitats de comerç, consum , màrqueting i investigació de mercats
-
Logística i transport : aprovisionament, emmagatzematge , transport de mercaderies i de viatgers
Els titulats en cicles de la família de COMERÇ I MÀRQUETING tenen presència a les següents activitats :
-
Comerç independent, a l'engròs i al detall
-
Comerç integrat, comerç associat
-
Assessorament comercial , al client, al consumidor i a l'usuari
-
Departament comercials