
Entitats i tècnics municipals han participat en una jornada de presentació dels resultats de la primera convocatòria de subvencions destinada a l’enfortiment i foment de l’economia social a la ciutat. La trobada, que va comptar amb la participació del regidor de Govern d’Economia i Proximitat, José Antonio Alcaide, ha servit per donar visibilitat als projectes beneficiaris i generar espais de col·laboració i cooperació entre les entitats del sector.
La jornada, oberta a tot el teixit de l’economia social de la ciutat, ha posat en valor l’impacte dels projectes subvencionats i el paper de les entitats en la construcció d’un model econòmic més social, sostenible i arrelat al territori.
En total, hi han participat tretze entitats de l’economia social, sis de les quals han estat beneficiàries de la convocatòria: La Fundició, Keras Buti, L’Henbici, Tallers Bellvitge-TEB, Associació ALPI i La Suculenta.
També hi han assistit BaulaCreix, Calidoscoop, CompCal Talaia, Consultoria Coop de mà, Fundació No Somos Invisibles, Akwaba i La Granja Tillo, en una sessió que ha afavorit l’intercanvi d’experiències i la creació de sinergies entre projectes del territori.
La jornada ha estat dinamitzada per la consultora Coop de mà, que ha conduït diferents dinàmiques de treball orientades a fomentar la cooperació entre les entitats participants.
Durant l’acte, La Col·lectiva també ha presentat el projecte de l’Ateneu Cooperatiu de L’Hospitalet, un recurs de suport i promoció de l’economia social i cooperativa al municipi.
Aquesta iniciativa forma part de l’aposta municipal per reforçar l’economia social com a eina de cohesió, innovació i desenvolupament local.