El programa de Consolidació Empresarial pretén potenciar i consolidar els projectes i les empreses del territori a través d’itineraris intensius que combinen formació i consultoria en temàtiques concretes, i està dirigit a qualsevol empresa, pyme, negoci o activitat econòmica ubicada a la ciutat que ja hagi iniciat el seu camí professional i es trobi en les primeres etapes d’activitat empresarial.
El programa de Coaching va dirigit a persones emprenedores, empresaris/àries individuals autònoms/es, pymes, professionals independents, socis/es de societats civils particulars, cooperatives o similars ubicats al municipi de L’Hospitalet de Llobregat.
Preparar els continguts que s’inclouen en el certificat acTIC nivell mig per tal millorar les oportunitats d'aconseguir l’acreditació acTIC oferint una guia d’estudi i consells per preparar amb èxit la prova de certificació
- Conèixer quines són les 5 millors estratègies de fidelització que pots aplicar a la teva empresa per gaudir d'una cartera de clients fidels. Estratègies d'èxit sobre com convertir els teus clients en clients habituals i que recomanin la teva marca a tota la seva xarxa de contactes, evitant la fuga cap a la competència.
- Treballar amb les 4 tècniques de fidelització per excel·lència i veure exemples pràctics i creatius de com adaptar-les al teu negoci. Tècniques que milloren l'experiència de compra del client, fent repetició de compra i millorant la imatge de marca i la reputació online.
Dins el cicle d’impuls de l’AMB per a la creació de comunitats energètiques, i amb la col·laboració d’AEBALL, tindrà lloc la xerrada “Transició energètica. Nous models per reduir costos i emissions”, que impartiran expertes d’EMELCAT, Símbiosy i AEMES Smart / Energroc.
- Perdre la por a les finances. Per què? La majoria dels autònoms tenen por a la paraula finances. Sovint diuen que el llenguatge és molt complicat, que els cursos són avorrits o bé es limiten a signar els impostos sense saber què passa al seu negoci.
- Aprendre de manera fàcil i pràctica el necessari per controlar el seu negoci, és a dir, a fer un bon pressupost de tresoreria i a entendre el Compte de Resultats.
- Aprendre el necessari per controlar de forma fàcil els números.
- Prendre decisions.
- Conèixer a fons el funcionament de TikTok i Instagram com a eines estratègiques per donar visibilitat i promocionar el teu negoci.
- Crear i configurar els comptes professionals de les dues xarxes.
- Aprendre a crear i publicar contingut de valor amb imatges/ vídeos.
- Conèixer com planificar i crear campanyes publicitàries.
- Conscienciar de la necessitat de què persones emprenedores i pimes integrin estratègies de transformació digital per mantenir i potenciar la seva competitivitat.
- Entendre com s’ha de definir l’estratègia de transformació digital, i quines són les eines i metodologies a seguir en la seva implantació, fent especial èmfasi en les pautes a seguir per una adequada gestió del canvi personal/professional/empresarial, per garantir l’èxit del procés i l’assoliment dels objectius que s’hagin definit.
- Realitzar per part de cada Participant un primer esborrany del seu Pla de Transformació Digital del seu negoci.
- L'objectiu del taller és acostar la mecànica dels impostos a las petites empreses, per tal que a través de la pràctica coneguin millor el seu contingut i puguin realitzar, de forma independent o juntament amb els seus gestors, una millor planificació de la seva tributació.
- Contingut del pla econòmic i financer
- Accés al programa i descàrrega del full de càlcul
- Explicació introducció dades full de càlcul
- Apropament als conceptes bàsic del pla econòmic: explicació dels estats financers
- Eines per saber interpretar què ens diu el pla econòmic
- Explicació punt d’equilibri i la seva importància
Conèixer el funcionament al voltant dels procediments d’ inscripció a borses de treball i concurs-oposició (bases de les convocatòries temps; requisits d'accés, presentació de documentació i altres relacionades amb el procediment:
-Triar dins les bases de dades d'oferta pública de les adminstracions de l'estat, autonòmiques i locals)
-Donar d'alta el perfil al Cercador d'Informació i Documentació Oficials CIDO de la Diputació de Barcelona
L’objectiu d’aquestes sessions és que els joves siguin protagonistes del seu procés de recerca de feina i el seu desenvolupament professional. En moltes ocasions, la falta d’experiència a l’hora d’afrontar un procés de selecció, pot generar improvisació, ansietat, bloqueig i frustració.
Treballarem els seguents objectius:
- Assumir el principi de responsabilitat
- Definir l’objectiu professional per crear un pla d’acció
- Fomentar l’autoconfiança i la gestió emocional del procés
- Conèixer i aprendre les possibilitats de cada una de les tres plataformes per crear una web amb botiga online.
- Aprendre els mètodes d'instal·lació, configuració i personalització de cada una de les tres plataformes per poder utilitzar-les en els seus negocis.
- Poder tenir el coneixement necessari per poder determinar quina opció interessa més a l'alumne, poder instal·lar ell mateix la seva botiga, realitzar el manteniment de la mateixa o poder encarregar-la a algú sabent establir les seves necessitats.
- Detallarem quines són les eines més adequades per a cada comerç i servei de proximitat, entenent que les eines i el canal digital serà un complement a la botiga física, portant tràfic físic a l'establiment, alhora que podem complementar les vendes a través d'una botiga online i/o amb diferents marketplaces genèrics com Amazon, o especialitzats per sectors i territoris.
- Ensenyar i donar eines a les persones emprenedores per fixar els preus i veure com aquesta decisió afecta la viabilitat de la idea de negoci.
- Conèixer la diferència entre preu i valor així com els diferents sistemes per determinar el preu de venda.
- Entendre les fórmules per fixar els preus dels productes o serveis i saber calcular el marge brut comercial.
- Permetre a les persones emprenedores identificar, per mitjà del Big Data i les dades obertes, les oportunitats de negoci que es poden detectar dins del gran volum de dades accessibles per Internet.
- Dotar de les pautes metodològiques i d’un conglomerat d'eines i de programari opensource (gratuït o de baix cost) eminentment pràctics que li permetin fer-ho de manera senzilla, automàtica, i sense cost o a un cost molt baix.