Està obert el període d’inscripció a les sis formacions de les Cases d’Oficis de L’Hospitalet, tres especialitats de la Casa d’oficis d’hostaleria i tres de la Casa d’oficis d’instal·lacions i eficiència energètica.
Es tracta de 48 places en formacions gratuïtes de certificat de professionalitat de nivell 2 i 1.500 hores de durada adreçades a joves menors de 30 anys demandants d’ocupació no ocupats, i que tinguin el graduat d’ESO.
Aquesta setmana s’ha obert la convocatòria del pla d’ocupació Treball i formació per a les entitats locals (convocatòria anticipada 2023), amb l’objectiu d’oferir oportunitats laborals a persones en situació d’atur. El període d’inscripció estarà obert fins al 13 de setembre a les 14 hores. Es poden consultar les places, les seves funcions i com fer la sol·licitud a la seu electrònica, https://seuelectronica.l-h.cat, apartat Borses i plans d’ocupació.
A través del pla, s’ofereixen 73 llocs de treball, amb una durada de 12 mesos a jornada completa, d’ordenances, peons de civisme, peons d’oficis, encarregats i encarregades i personal tècnic auxiliar.
Els mercats municipals de L’Hospitalet modifiquen l’horari els mesos de juliol i agost, que serà més reduït durant el període estival. El setembre, retornaran als horaris habituals.
L’Hospitalet va tancar el mes de juny amb una taxa d’atur del 9,49 % i una xifra d’aturats d’11.915 persones, 51 menys que al juny de l’any passat. És la taxa d’atur més baixa del mes de juny dels últims 15 anys.
L’Àrea de Promoció Econòmica, Comerç i Turisme de l’Ajuntament de L’Hospitalet informa que durant el mes d’agost es tancaran temporalment alguns equipaments municipals.
L’Ajuntament s’ha reunit avui a la seu de la Regidoria del Districte II (Collblanc-la Torrassa) amb comerciants i veïns afectats per l’avaria elèctrica d’Endesa del passat divendres 14 de juliol. A la reunió, personal de l’Ajuntament ha assessorat les persones afectades explicant els passos que cal seguir per tramitar les reclamacions a la companyia elèctrica.
Aquesta tarda, s’han lliurat els premis de les rutes gastronòmiques de tapes de L’Hospitalet 2023 a tretze establiments de la ciutat. S’han distingit els guanyadors de la ruta Primavera de Tapes, que va tenir lloc del 20 al 23 d’abril coincidint amb les Festes de Primavera, i els guanyadors de les sis rutes de tapes als barris que s’han realitzat durant les festes majors de Sant Josep, Santa Eulàlia, Can Serra, Collblanc-la Torrassa, Pubilla Cases i la Florida.
En aquesta edició hi han participat 84 propostes de bars i restaurants de la ciutat, que han servit un total de 41.985 tapes, gairebé un 7% més que l’any anterior.
Aquest mes de juliol, 32 persones s’han incorporat a l’Ajuntament com a tècniques auxiliars, peons de civisme, peons d’oficis i encarregades a diferents àrees de l’Ajuntament a través del Pla local d’ocupació de la Xarxa de Governs Locals, finançat per la Diputació de Barcelona. La convocatòria té com a objectiu oferir oportunitats laborals a persones en situació d’atur i introduir-les en el mercat laboral.
Dijous passat, els 16 alumnes del Programa de formació i inserció (PFI) d’hostaleria van celebrar el tradicional dinar amb les seves famílies al restaurant del Centre Municipal de Formació i Ocupació de L’Hospitalet (CEMFO). Com és habitual, el menú va ser elaborat i servit pel mateix alumnat per donar visibilitat al seu aprenentatge durant el curs.
Amb motiu de la revetlla de Sant Joan, la majoria dels mercats municipals modifiquen el seu horari habitual.
Tots els mercats interiors obriran divendres fins a les 15 hores i tancaran a la tarda, a excepció del Mercat de Torrent Gornal, que obrirà fins a les 19 hores, és a dir, una hora abans de l’horari habitual de tancament.
Aquest matí s'han lliurat els premis de la 19a edició del concurs L'H Joves Emprenedors i Emprenedores de Projectes Empresarials al Centre Cultural Bellvitge-Gornal, que premien les millors idees i projectes de creació d'empreses d'alumnat de centres educatius de la ciutat.
En aquesta edició, s'hi han presentat 50 projectes empresarials realitzats per 144 alumnes de 6 centres de formació professional de grau superior i mitjà de L'Hospitalet.
L’Hospitalet se suma a la Setmana Europea de l’Energia Sostenible (SEES) amb una programació d’activitats al voltant de la transició energètica del 16 al 22 de juny.
Les activitats començaran el 16 de juny amb la xerrada “Transició energètica. Nous models per reduir costos i emissions”, en col·laboració amb l’associació empresarial AEBALL, dins el cicle de l’Àrea Metropolitana de Barcelona per impulsar la creació de comunitats energètiques.
De gener a maig, s’ha reorganitzat el mercat no sedentari de Bellvitge amb l’objectiu d’augmentar-ne l’accessibilitat i la seguretat, millorar l’experiència de compra dels clients i la visibilitat dels paradistes i facilitar la neteja de l’espai.
Aquest mes de maig 27 persones s’han incorporat com a personal tècnic superior a l’Ajuntament a través del pla d’ocupació “L’H, primera experiència laboral”, finançat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona. Són joves menors de 35 anys amb titulació universitària i en situació d’atur.
Alumnes de l’Escola de Bàrmans del Centre Municipal de Formació d’Hostaleria de L’Hospitalet van assistir ahir, dins del seu programa d’aprenentatge, a una master class a càrrec del bàrman, Ginés Pérez, propietari de la Cocteleria Belvedere. Els estudiants van poder conèixer diferents combinacions i qüestions pràctiques relacionades amb la professió.
El programa de Consolidació Empresarial pretén potenciar i consolidar els projectes i les empreses del territori a través d’itineraris intensius que combinen formació i consultoria en temàtiques concretes, i està dirigit a qualsevol empresa, pyme, negoci o activitat econòmica ubicada a la ciutat que ja hagi iniciat el seu camí professional i es trobi en les primeres etapes d’activitat empresarial.
El programa de Coaching va dirigit a persones emprenedores, empresaris/àries individuals autònoms/es, pymes, professionals independents, socis/es de societats civils particulars, cooperatives o similars ubicats al municipi de L’Hospitalet de Llobregat.
- Conèixer i aprendre les possibilitats de cada una de les tres plataformes per crear una web amb botiga online.
- Aprendre els mètodes d'instal·lació, configuració i personalització de cada una de les tres plataformes per poder utilitzar-les en els seus negocis.
- Poder tenir el coneixement necessari per poder determinar quina opció interessa més a l'alumne, poder instal·lar ell mateix la seva botiga, realitzar el manteniment de la mateixa o poder encarregar-la a algú sabent establir les seves necessitats.
Conèixer el funcionament al voltant dels procediments d’ inscripció a borses de treball i concurs-oposició (bases de les convocatòries, temps; requisits d'accés, presentació de documentació i altres relacionades amb el procediment:
-Triar dins les bases de dades d'oferta pública de les adminstracions de l'estat, autonòmiques i locals)
-Donar d'alta el perfil al Cercador d'Informació i Documentació Oficials CIDO de la Diputació de Barcelona
- Detallarem quines són les eines més adequades per a cada comerç i servei de proximitat, entenent que les eines i el canal digital serà un complement a la botiga física, portant tràfic físic a l'establiment, alhora que podem complementar les vendes a través d'una botiga online i/o amb diferents marketplaces genèrics com Amazon, o especialitzats per sectors i territoris.
L’objectiu d’aquestes sessions és que els joves siguin protagonistes del seu procés de recerca de feina i el seu desenvolupament professional. En moltes ocasions, la falta d’experiència a l’hora d’afrontar un procés de selecció, pot generar improvisació, ansietat, bloqueig i frustració.
Treballarem els seguents objectius:
- Assumir el principi de responsabilitat
- Definir l’objectiu professional per crear un pla d’acció
- Fomentar l’autoconfiança i la gestió emocional del procés
- Ensenyar i donar eines a les persones emprenedores per fixar els preus i veure com aquesta decisió afecta la viabilitat de la idea de negoci.
- Conèixer la diferència entre preu i valor així com els diferents sistemes per determinar el preu de venda.
- Entendre les fórmules per fixar els preus dels productes o serveis i saber calcular el marge brut comercial.
- Permetre a les persones emprenedores identificar, per mitjà del Big Data i les dades obertes, les oportunitats de negoci que es poden detectar dins del gran volum de dades accessibles per Internet.
- Dotar de les pautes metodològiques i d’un conglomerat d'eines i de programari opensource (gratuït o de baix cost) eminentment pràctics que li permetin fer-ho de manera senzilla, automàtica, i sense cost o a un cost molt baix.
- Partint de l'anàlisi individualitzat del teu perfil, l'optimitzarem amb consells personalitzats per potenciar la teva presència en la que ja és la major xarxa de contactes digital que existeix.
- Coneixerem interessants opcions, consells i trucs per al seu posterior ús estratègic.
- Tenir les bases d'una bona planificació comercial.
- Tenir la visió estratègica i analítica del negoci.
- Assentar unes bones bases d'activitat comercial des de l'inici d’un negoci emprenedor.
Ajudar a les empreses de nova creació a conèixer els requisits i recursos per aconseguir:
a- Desenvolupar una identitat corporativa professional.
b- Oferir al mercat una percepció de marca de qualitat, que les permeti assolir els seus objectius comercials.
- Identificar els avantatges reals per a la teva empresa de la digitalització més enllà del màrqueting digital.
- Incorporar una actitud innovadora en totes les àrees de l'empresa.
- Focalitzar l'empresa en el client com a element clau de la digitalització.
- Dissenyar el teu pla de digitalització amb els 7 passos cap al canvi.
- Proporcionar els consells i suggeriments necessaris que permetin a l’emprenedor iniciar accions de màrqueting i poder fer el llançament del seu negoci, tenint en compte la situació d'inestabilitat actual.
- Adquirir una visió global del màrqueting necessari per introduir el nostre producte o servei en el mercat amb una estratègia personalitzada.
- El teu nou producte o servei està preparat per sortir al mercat? Prepararem una estratègia que faci que aconsegueixis ràpidament nous i fidels clients.
1. Comprendre què és l'estrès, com ens el produïm i quins són els seus efectes
2. Analitzar els efectes limitants de l'estrès sobre la nostra recerca activa de feina
3. Aprendre i practicar tècniques de gestió de l'estrès
4. El·laborar un pla d'acció per a entrenar la nostra gestió de l'estrès a l'àmbit de la recerca activa de feina.