L’Àrea de Promoció Econòmica i Ocupació, mitjançant el Consell Municipal de Comerç, treballa conjuntament amb les associacions de comerciants per impulsar el desenvolupament de Plans de dinamització comercial.
Els objectius d’aquests plans són:
Fomentar i consolidar el comerç de la ciutat
Dotar-lo de les eines necessàries per ser més competitius i moderns davant d’altres fórmules de distribució comercial existents.
Impulsar una gestió comú per millorar l’organització del centre comercial.
El Grup Botigues del Centre - Sant Josep va iniciar el seu pla de dinamització el 27 de setembre de 2005. Els principals objectius de treball són:
Incrementar el nombre de visitants a la zona comercial i fidelitzar-los com a clients del Centre i Sant Josep.
Reduir l’actual evasió de despesa cap a altres zones.
Millorar la diversitat de l’oferta i la qualitat dels serveis de la zona comercial.
Modernitzar el comerç local i sensibilitzar respecte a la necessitat d'oferir una imatge atractiva del comerç.
Com a objectius secundaris podem trobar els següents:
Difondre la imatge de marca per familiaritzar a la població del municipi amb el logotip i la mascota de Centre i Sant Josep, i aconseguir la identificació del comerç associat a aquesta imatge.
Donar continuïtat i periodicitat al butlletí intern de l’Associació.
Reforçar les campanyes promocionals realitzades els darrers anys per tal de consolidar les accions al carrer i potenciar els elements d’animació al carrer dins el marc de la dinamització comercial.
Incrementar l’oferta de serveis als comerciants per incrementar el nombre d’associats, i dotar aquesta oferta de contingut de qualitat per aconseguir un catàleg atractiu que fidelitzi més associats.
L'associació de Comerciants de Collblanc - La Torrassa va iniciar el seu pla de dinamització el 7 d'octubre de 2003. Treballa en les següents línies d'actuació:
Millora de l’urbanisme comercial
Diverses promocions anuals als comerços
Diverses campanyes de promoció amb animació al carrer
Accions de comunicació i publicitat per donar a conèixer la zona comercial i les accions desenvolupades per l'entitat
Cursos de formació
Assessorament tècnic individualitzat a empreses associades
Instal•lació d'elements de senyalització comercial al carrer
Servei al client
Els seus principals objectius són:
Mantenir l’àrea com a principal centre comercial a cel obert de L’Hospitalet.
Continuar amb la dinàmica de donar a conèixer l’entorn comercial a través de campanyes de publicitat als mitjans de comunicació de la ciutat, i de la realització de diverses fires i campanyes d’animació comercial.
Donar recolzament tècnic als associats mitjançant suport administratiu, fiscal i legal.
Com a objectius secundaris podem trobar els següents:
Millorar l’oferta dels serveis a associats i clients.
Incrementar el nombre d’associats.
Captar nous operadors.
Continuar amb l’oferta formativa i de reciclatge dels comerços del barri per millorar la seva competitivitat.
Treballar conjuntament amb la regidoria de districte i les àrees implicades per unificar criteris d’actuació de millora del barri.