L’Ajuntament de L’Hospitalet i PIMEC organitzen el proper dia 1 d’abril una jornada en línia sobre les novetats legislatives relacionades amb el registre informàtic dels tiquets de caixa i la facturació electrònica.
L’objectiu és oferir informació d’aquests canvis normatius a les empreses i persones autònomes de la ciutat.
Ja es pot consultar el Catàleg de formació per a empreses, cooperatives, persones autònomes i emprenedores 2025 que ofereix un total de 29 formacions de curta durada en quatre àmbits: persona emprenedora, màrqueting digital, gestió econòmica i financera i gestió de cooperatives.
Aquest any s’han ampliat les propostes destinades a les cooperatives i a les persones autònomes, per plasmar millor la diversitat de models empresarials de l’ampli teixit econòmic de la ciutat.
Un any més, L’Hospitalet ha estat present a la Fira Internacional de Turisme de Madrid, Fitur, un referent global, punt de trobada dels professionals del sector de tot el món.
La tinenta d’alcaldia de l’Àrea de Ciutat Transformadora, Cristina Santón, va assistir a la inauguració dels estands de Catalunya i de la Diputació de Barcelona a Fitur 2025, posant en relleu la importància del turisme en el desenvolupament econòmic de L’Hospitalet.
A través de reunions i trobades amb diferents agents, L’Hospitalet ha donat a conèixer la seva oferta turística, centrada en la gran oferta hotelera; la ubicació estratègica al cor de l’àrea metropolitana; la varietat de propostes culturals; la qualitat de les instal·lacions esportives; l’autenticitat de la gastronomia, i la disponibilitat d’espais moderns i sostenibles. Aquesta oferta dona resposta tant al turisme de vacances com al de negocis, i està en línia amb l’aposta de L’Hospitalet pel turisme sostenible i de qualitat.
El turisme és un dels sectors estratègics per al desenvolupament econòmic de L’Hospitalet, ja que genera ocupació i aporta recursos que permeten avançar en projectes de millora de la ciutat.
L’Hospitalet ha obtingut una nota de 8,47 sobre 10, un notable alt, en l’estudi Monitor d’experiència del visitant i reputació online dels recursos turístics del municipi, realitzat per Turisme de L’Hospitalet en col·laboració amb la Diputació de Barcelona, que ha comptat amb la participació de l’empresa Vivential Value, especialitzada en innovació en intel·ligència turística.
Amb el suport del big data, s’han analitzat més de 208.000 opinions realitzades en plataformes digitals sobre 450 allotjaments, establiments de restauració i punts d’interès de la ciutat.