CONTINGUTS
Sessió 1
1- Situació del món de l'ecommerce i quines són les amenaces i oportunitats per als negocis locals (comerços i serveis de proximitat).
2- Conceptes de màrqueting bàsic per a la correcta implementació de l'estratègia online: DAFO, segmentació i posicionament de marca.
3- Fem que els nostres clients potencials ens trobin. Eines de promoció online. L'embut de tràfic cap a la nostra web perfils.
4- Com crear una web eficient per a les nostres necessitats? Selecció del CMS (Wordpress, Prestashop, Shopify) segons necessitats.
5- Altres necessitats per a la web: logística, terminal de punt de venda, protecció de dades i política de Cookies.
6- Els 4 canals principals de captació de tràfic: cercadors, xarxes socials, marketplaces, directoris i eines de fidelització.
7- Tràfic orgànic versus tràfic de pagament de cada canal: quan i per a què fer servir cada un d'ells?
Sessió 2
1- El món de Google: el SEO, el SEM i les fitxes de negoci local Google My Business per a negocis locals.
2- Les Xarxes Socials, en funció de la segmentació de cada negoci: B2B i B2C. A quines hi he de ser i sota quin format?
3- Els marketpleces i directoris: els centres comercials online on hi he de ser. M'interessa ser a Amazon? Què he de tenir en compte?
4- Eines de fidelització: Emailing, notificacions push, aplicacions, WhatsApp business.
5- I tot passa per analitzar dades i prendre decisions segons resultats: Google Analytics, Search Console, Insights. Càlcul del ROI.